بازاریابی فروشگاه فایل پوشه

آپلود عکس

مقایسه نظریه ذهن و کارکردهای اجرایی در دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری و عادی :: شیپکا شاپ

شیپکا شاپ

شیپکا شاپ

شیپکا شاپ

شیپکا شاپ

کلمات کلیدی

پاورپوینت برنامه‌ریزی نگهداری و تعمیرات (نت).

پاورپوینت بررسی معماری طراحی مجتمع مسکونی لوکس مکزیکو سیتی.

پرسشنامه ابراز وجود (گمبریل و ریچی

1975).

نقشه و برآورد مخزن هوایی بتنی 100 متر مکعبی.

پاورپوینت زمین شناسی مهندسی ساختمان های زمین شناسی

تبلیغات انبوه و نامحدود در تلگرام

پاورپوینت انواع اختلالات خلقی و شخصیتی

پروژه فروشگاه اینترنتی با PHP

پاورپوینت تحلیل مدرسه Burntwood بریتانیا

دوره آموزشی مدرس برتر - کسب درآمد از آموزش آنلاین

دانلود فایل طراحی استخر بتنی در نرم افزار SAP2000

پاورپوینت انواع کولرها در ساختمان ها

جاروبرقی شارژی همراه

پروژه کارورزی روش کار و تدریس مدارس ابتدایی در ایام کرونا .

نمونه سوالات امتحانی تشریحی پایان ترم ساختمان 1 با پاسخنامه تشریحی

طراحی سایت پخش زنده با php

طراحی مجموعه گردشگری با استفاده از الگوی معماری گرگان

راهنمای فارسی اینورتر اشنایدر ATV71 ( اینورتر درایو اشنایدر) .

پکیج گزارشات و آزمایشات روانشناسی تجربی (36 آزمایش) .

نمونه سوالات بیمه مرکزی آزمون بیمه های زندگی .

ارزیابی اثرات تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش بر خلق و حفظ ارزش ویژه برند.

پاورپوینت کتاب زراعت عمومی تالیف کمال سادات اسمعیلان .

کد متلب حل دستگاه معادلات دیفرانسیل معمولی کوپل شده (ODE)

تالیف ریچارد ال دفت ترجمه پارساییان و اعرابی

جزوه آموزشی سیم و کابل (آشنائی و طراحی بصورت کاملا تصویری ) .

بررسی جایگاه و نقش حقوق بشر دوستانه در اسلام و اسناد بین المللی

تحقیق با موضوع XML چیست و چرا دارای اهمیت فراوان است؟ (بخش اول)

افزایش قد برای هرسنی با حرکات ورزشی .

پاورپوینت تحلیل طراحی باغ‌ موزه گیاهان دارویی کرج.


مقایسه نظریه ذهن و کارکردهای اجرایی در دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری و عادی

مقایسه  نظریه ذهن و کارکردهای اجرایی در دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری و عادی

فرمت فایل : docx

حجم : 2246

صفحات : 74

گروه : روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات محصول :

فصل دوم: مبانی نظری پژوهش

2-1- مقدمه  12

2-2- تعریف ناتوانی یادگیری 12

2-2-1-تعریف دولت فدرال از ناتوانی یادگیری 13

2-2-3- شیوع  15

2-2-4- تفاوت های جنسیتی   17

2-2-5- نظریه های مربوط به ناتوانی یادگیری  17

2-2-5-1-نظریه ی غلبه طرفی مغز  17

2-2-5-2- نظریه کوتاهی دامنه توجه 18

2-2-5-3- نظریه فرابری آگاهی ها (پردازش اطلاعات)  18

2-2-5-4- نظریه تأخیر در رشد 18

2-2-5-6- نظریه ضایعات خفیف مغز 19

2-2-6- ویژگی های کودکان دارای ناتوانی یادگیری 19

2-2-6-1- مشکلات پیشرفت تحصیلی 19

2-2-6-2- اشکال در زبان گفتاری 21

2-2-6-3- مشکلات ادراکی، ادراکی- حرکتی و هماهنگی کلی 21

2-2-6-4- اختلال توجه و بیش فعالی 22

2-2-6-5- مشکلات حافظه، شناخت و فراشناخت 22

2-2-6-6- مشکلات هیجانی- اجتماعی 23

2-2-6-7- رشد اجتماعی 24

2-2-6- مقبولیت اجتماعی 25

2- مشکلات انگیزشی 25

2-2-6-10- مشکلات ادراکی  26

2-2-7- سبب شناسی  26

2-2-7-1- عوامل آموزشی 26

2-2-7-2- عوامل محیطی و خانوادگی  27

2-2-7-3- عوامل روانی  27

2-2-7-4- عوامل ارگانیکی و بیولوژیکی 28

2-2-7-5- عوامل ژنتیکی 28

2-3- فهم کودک از حالت های ذهنی 29

2-3-1- شکل گیری حوزه ی پژوهشی نظریه ذهن 30

2-3-2- تعریف نظریه ذهن  31

2-3-3- حالت ذهنی چیست 32

2-3-4-حالت های ذهنی مطرح شده در نظریه ذهن 34

2-3-4-1- باور غلط  34

2-3-4-2- میل....35

2-3-4-3- قصد  35

2-3-4-4- دانش  36

2-3-4-5- وانمودسازی 36

2-3-4-6- بازنمایی  37

2-3-4-7- فرابازنمایی  37

2-4- منشأ نظریه ذهن 38

2-4-1- فلسفه ذهن  38

2-4-2- رفتارشناسی طبیعی شناختی 39

2-4-3- تحقیق پیرامون اکتساب زبان 39

2-5- نظریه های تحولی پیرامون تبیین و تحول نظریه ذهن 40

2-5-1- نظریه ی نظریه  42

2-5-2- نظریه پودمانی  42

2-5-3- نظریه شبیه سازی   43

2-6- سن اکتساب نظریه ذهن 44

2-7- کارکرد اجرایی 45

2-7-1- مولفه های کارکرد اجرایی   46

2-8- نظریه ها و مدل های کارکرد اجرایی...47

2-8-1- مدل اندرسون 48

2-8-2- دیدگاه پردازش اطلاعات 48

2-9- کارکردهای اجرایی به عنوان سیستم کنترل مرکزی 49

2-9- تحول کارکردهای اجرایی 50

2-10- کنش وری اجرایی و نظریه ذهن 52

2-10-1- آزمون های نظریه  ذهن دارای اجزاء اجرایی هستند 55

2-10-2- لزوم کنش وری اجرایی در تحول مهارت های نظریه ذهن..57

2-10-3- نظریه ذهن برای تحول کنش وری اجرایی لازم است 58

2-11- پیشینه تحقیق 59

2-11-1- پیشینه کارکرد اجرایی 59

2-11-2- پیشینه نظریه ذهن 61

2-11-3- پیشینه ارتباط بین نظریه ذهن و کارکرد اجرایی 63

=============================

بخش هایی از متن:

2-1- مقدمه

در این فصل ابتدا تعریف ناتوانی یادگیری، شیوع، نظریه های مربوط به آن و ویژگی های کودکان دارای ناتوانی یادگیری و سبب شناسی آن مطرح می گردد. سپس به تعریف نظریه ذهن، نظریه های تحولی پیرامون آن، مهمترین حالت های ذهنی مطرح در آن و سن اکتساب نظریه ی ذهن مطرح می گردند. در بخش دیگر، کارکردهای اجرایی و مولفه های آن، نظریه های تحولی پیرامون آن به عنوان متغیر دیگر مورد بررسی قرار گرفتند. در نهایت به لزوم کنش وری اجرایی در تحول مهارت های نظریه ی ذهن پرداخته شد.

2-2- تعریف ناتوانی یادگیری

ساموئل کرک، در مجمع والدین در شهر نیویورک در اوایل دهه ی 1960 اصطلاح ناتوانی های یادگیری را به عنوان یک توافق کلی پیشنهاد کرد و دلیل آن، جنبه ی گیج کننده ی برچسب هایی بود که تا آن زمان برای توصیف کودکی باهوش نسبتا طبیعی و دارای مشکلانی در زمینه ی یادگیری به کار برده می شدند. این کودکان، گاه با برچسب هایی چون: آسیب مغزی خفیف، کند آموز، کودک نارساخوان  و یا اختلال ادراکی نامیده می شدند (هالاهان و کافمن، 2003؛ ترجمه علیزاده و همکاران، 1390). ...

...

2-7- کارکرد اجرایی

کارکردهای اجرایی اعمال هدفدار و پاسخ های سازگارانه به موقعیت های پیچیده و جدید را، تحت کنترل دارد (هاگز[1]، 2011). کنش های اجرایی مجموعه ای از فرایندهای روانشناختی لازم برای سازگاری و رفتار هدف دار هستند. ساختار کنش های اجرایی به طور کلی بوسیله طیفی از پردازش های سطح بالا مانند طرح ریزی[2]، حل مسئله[3]، انعطاف پذیری شناختی[4]، شروع عمل[5]، خودنظارت گری[6] و بازداری[7] از پاسخ های اتوماتیک مشخص می شود. این فرایندهای روانشناختی به افراد اجازه هماهنگی مورد نیاز برای دستیابی به هدف، که شامل تنظیم اهداف، نظارت بر عملکرد و ارزیابی عمل می باشد را می دهد (گلاسر و گلدگلاس[8]، 1990).

کارکردهای اجرایی مهارت هایی هستند که به فرد کمک می کنند که چه نوع فعالیت ها یا اهدافی مورد توجه قرار بگیرند، کدامیک انتخاب گردند و چگونه رفتارها سازماندهی و برنامه ریزی گردند (داوسن وگوایر، 2004؛ والر و سیدمن، 2006). ....

....

1.Haghes

2.planing

3.problem solving

4.cognitive flexibility

5. iniation if action

6. self - monitoring

7. inhibition

8. Glosser & Gooldhlass

 

قیمت محصول : 25000 تومان

دانلود
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۲/۱۴
مجید موسوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی