آپلود عكس

آپلود عکس
بایگانی مرداد ۱۳۹۹ :: شیپکا شاپ

شیپکا شاپ

شیپکا شاپ

شیپکا شاپ

شیپکا شاپ

کلمات کلیدی

پاورپوینت مشکلات جنسی (طبقه بندی

علت شناسی

پاورپوینت برنامه‌ریزی نگهداری و تعمیرات (نت).

پاورپوینت بررسی معماری طراحی مجتمع مسکونی لوکس مکزیکو سیتی.

پرسشنامه ابراز وجود (گمبریل و ریچی

1975).

نقشه و برآورد مخزن هوایی بتنی 100 متر مکعبی.

پاورپوینت زمین شناسی مهندسی ساختمان های زمین شناسی

تبلیغات انبوه و نامحدود در تلگرام

پاورپوینت انواع اختلالات خلقی و شخصیتی

پروژه فروشگاه اینترنتی با PHP

پاورپوینت تحلیل مدرسه Burntwood بریتانیا

اختلال اضطراب اجتماعی (فوبی اجتماعی)

کودک آزاری و ...)

(قربانیان تجاوز جنسی

پاورپوینت بررسی حسابداری صنعتی.

پروژه کارورزی روش کار و تدریس مدارس ابتدایی در ایام کرونا .

نمونه سوالات امتحانی تشریحی پایان ترم ساختمان 1 با پاسخنامه تشریحی

طراحی سایت پخش زنده با php

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هیجان خواهی (فصل دوم).

کد متلبproposition مدلسازی کالکتور خورشیدی

طراحی مجموعه گردشگری با استفاده از الگوی معماری گرگان

راهنمای فارسی اینورتر اشنایدر ATV71 ( اینورتر درایو اشنایدر) .

پکیج گزارشات و آزمایشات روانشناسی تجربی (36 آزمایش) .

نمونه سوالات بیمه مرکزی آزمون بیمه های زندگی .

ارزیابی اثرات تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش بر خلق و حفظ ارزش ویژه برند.

سنجش و درمان).

سنجش و درمان)

پاورپوینت کتاب زراعت عمومی تالیف کمال سادات اسمعیلان .

کد متلب حل دستگاه معادلات دیفرانسیل معمولی کوپل شده (ODE)

۱۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

پرسشنامه ابراز وجود (گمبریل و ریچی، 1975)
 

پرسشنامه استاندارد ابراز وجود (گمبریل و ریچی، 1975) در 7 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
 

تعداد صفحات 7
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی


توضیحات کامل
 

پرسشنامه استاندارد ابراز وجود (گمبریل و ریچی، 1975) در 7 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توضیح:

این پرسشنامه توسط گمبریل و ریچی (1975) ساخته شده است و دارای 40 سوال است. هر سوال بیان کننده یک موقعیت است که آزمودنی بایستی درجه نگرانی و احتمال پاسخ خود را در قبال هر سوال مشخص سازد. درجه ناراحتی ذهنی که به میزان و شدت اضطراب و ناراحتی آزمودنی در مواجهه با این موقعیت­ها اشاره دارد و نرخ بروز رفتار که به امکان بروز چنین رفتارهایی اشاره می کند. هر سوال دارای 5 گزینه می­ باشد که به ترتیب بصورت خیلی زیاد=5،زیاد=4، متوسط= 3، کم= 2، خیلی کم: 1 نمره گذاری می ­شود. پرسشنامه ابراز وجود گمبریل و ریچی برخلاف سایر پرسشنامه ­های ابراز وجود برای افراد خاصی ساخته نشده است و سوالات آن محدوده وسیعی از موقعیت­های مختلف را در بر می ­گیرد.

 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :

 

تعداد گویه ها :                                          40

تعداد مولفه :                                            مولفه ندارد

روایی و پایایی :                                         دارد

نحوه نمره گذاری و تفسیر:                            دارد

منبع :                                                     دارد

نوع فایل :                                               word و قابل ویرایش

تعداد صفحات :                                         7


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۹ ، ۱۱:۰۲
مجید موسوی
تست هوش وکسلر بزرگسالان ( WAISR ) دکتر براهنی و همکاران
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل zip
حجم فایل 15086 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 70
تست هوش وکسلر بزرگسالان (WAIS-R) دکتر براهنی و همکاران

فروشنده فایل

کد کاربری 15739
 
 


این مقیاس که توسط وکسلر در سال 1940 تهیه شده و در سال 1955 مورد تجدید ‏نظر قرار گرفته است دارای دو حیطه کلامی‌ و غیرکلامی‌ است و دارای 11 خرده آزمون ‏است. مقیاس هوشی تجدید نظر شده وکسلر برای بزرگسالان در سال 1373 توسط ‏دکتر براهنی و همکاران هنجاریابی شده است.‏




 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۹۹ ، ۱۲:۴۰
مجید موسوی
تحقیق آماده بررسی تئوری خطر در مسئولیت شامل 34 صفحه با رفرنس و منابع و فهرست کامل
دسته بندی فقه و علوم انسانی
فرمت فایل zip
حجم فایل 156 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34
بررسی تئوری خطر در مسئولیت

فروشنده فایل

کد کاربری 7770
 
 

منابع مسئولیت

هنگامی که از منابع مسئولیت صحبت می کنیم در واقع می خواهیم عناوین مختلفی را که در قانون مدنی و قوانین دیگری به بحث ایجاد مسئولیت پرداخته اند معرفی می کنیم، مانند:

١- غصب و آنچه در حکم غصب است

٢- اتلاف

٣- تسبیب

۴- استیفاء

ارکان مسئولیت:

مطلب بعدی که در حقوق مدنی بدان خواهیم پرداخت بحث ارکان مسئولیت

است. در بررسی ارکان مسئولیت در واقع بدین مطلب توجه می کنیم که برای تحقق مسئولیت مدنی چه شرایطی بایستی موجود باشد.(کاتوزیان,1384)

مسئولیتهای خاص و مختلط:

آثار مسئولیت مدنی (نحوه جبران خسارت)

نکته: گاهی اوقات بحث از ضمان قهری مطرح می شود ضمان قهری، یعنی تعهد و الزامی که قهراً بوجود می آید، اما بحث جبران خسارت مطرح نیست مانند استیفاء از مال غیر.

رابطه میان ضمان قهری و مسئولیت مدنی:

رابطه میان ضمان قهری و مسئولیت مدنی عموم و خصوص من وجه است:

همه مسئولیتهای مدنی قهری نیستند در مقابل برخی ضمانهای قهری ناظر به مسئولیت مدنی است و برخی دیگری از ضمانهای قهری مسئولیت مدنی به دنبال ندارد.

در حقوق مدنی ۴ به بحثهای غصب و استیفاء نخواهیم پرداخت چون این مباحث را در حوزه مسئولیت مدنی نمی دانیم و در کتاب وقایع حقوق هم مبحث غصب و استیفاء چندان مفصل مورد توجه قرار نگرفته است.(همان)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۹۹ ، ۱۰:۴۷
مجید موسوی
انزوا عزلت و تنهایی در دیوان شهریار
دسته بندی تاریخ و ادبیات
فرمت فایل pdf
حجم فایل 12296 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 163
انزوا - عزلت و تنهایی در دیوان شهریار

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
 
 

انزوا - عزلت و تنهایی در دیوان شهریار

چکیده:
سید محمدحسین بهجت تبریزی (زاده ۱۲۸۵ - درگذشته ۱۳۶۷) متخلص به شهریار (پیش از آن بهجت) شاعر ایرانی اهل آذربایجان بود که به زبان‌های ترکی آذربایجانی و فارسی شعر سروده است.[۱] وی در تبریز به‌دنیا آمد و بنا به وصیتش در مقبرةالشعرای همین شهر به خاک سپرده شد. ۲۷ شهریور را «روز شعر و ادب فارسی» نام‌گذاری کرده‌اند.وجه تسمیه این نام گذاری سالروز درگذشت شهریار شاعر شهیر کشورمان است.مهم‌ترین اثر استاد شهریار منظومه حیدربابایه سلام (سلام به حیدربابا) است که از شاهکارهای ادبیات ترکی آذربایجانی به‌شمار می‌رود و شاعر در آن از اصالت و زیبایی‌های روستا یاد کرده‌است. این مجموعه در میان اشعار مدرن قرار گرفته و به بیش از ۸۰ زبان زندهٔ دنیا ترجمه شده است.[۲]
شهریار در سرودن انواع گونه‌های شعر فارسی -مانند قصیده، مثنوی، غزل، قطعه، رباعی و شعر نیمایی- نیز تبحر داشته‌است. اما بیشتر از دیگر گونه‌ها در غزل شهره بود و از جمله غزل‌های معروف او می‌توان به «علی ای همای رحمت» و «آمدی جانم به قربانت» اشاره کرد. شهریار نسبت به علی بن ابی‌طالب ارادتی ویژه داشت و همچنین شیفتگی بسیاری نسبت به حافظ داشته‌است.مجموعه تلویزیونی شهریار که به کارگردانی کمال تبریزی در سال ۱۳۸۴ ساخته شده و در آن جلوه‌هایی از زندگی این شاعر به تصویر کشیده شده‌است، در سال ۱۳۸۶ از طریق شبکه دوم سیما به نمایش درآمد [۳] که اعتراض دختر شهریار، «مریم بهجت‌تبریزی» به همراه داشت مبنی بر اینکه «نود درصد سریال شهریار ساختگی است»، اما پسر شهریار «هادی بهجت تبریزی» معتقد است: «این سریال در کلیات هیچ مشکلی نداشت و در جزئیات هم دست هنرمند باز است که تغییراتی را بوجود آورد تا مجموعه برای مخاطب جذابیت داشته باشد». [۴]
کلمات کلیدی:

دیوان شهریار

جایگاه تنهایی در عرفان

تنهایی و انزوا طلبی شهریار

فهرست مطالب
فصل اول:کلیات
فصل دوم:نگاهی به زندگی شهریار
فصل سوم:دلایل و عوامل انزوا طلبی شهریار
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مرداد ۹۹ ، ۱۲:۲۷
مجید موسوی
تحقیق با موضوع انیمیشن سنتی

تحقیق با موضوع انیمیشن سنتی 41صفحه قالب ورد قابل ویرایش

دانلود تحقیق با موضوع انیمیشن سنتی

تحقیق با موضوع انیمیشن سنتی
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 33 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 41

توضیحات:

تحقیق با موضوع انیمیشن سنتی

41صفحه قالب ورد قابل ویرایش

بخشی ازمتن:

 

انیمیشن سنّتی
طلیعة کمیک استریپ امروزی در یک نقاشی دیواری مصری در حدود 2000 سال قبل از میلاد مشاهده می شود. در صفحات پی در پی، آن نشان دهندة حرکت های دو کشتی گیر در حالتهای مختلف است. در یکی از مهمترین تصاویر لئوناردو داوینچی، نشان می دهد که بالها در موقعیتهای مختلف چگونه به نظر می رسند. فرشتگان جوتو، در حال حرکتهای مکرر خود، بنظر می رسد که دارند پرواز می کنند. ژاپنی ها از طومارها برای بیان داستانهای دنباله دار استفاده می کردند.
از زمانهای کهن، ابناء بشر برای دستیابی به مفهوم حرکت در هنر خود تلاش کرده اند. از گراز هشت پای غارهای آلتا میرا در اسپانیای شمالی گرفته تا نقاشی های کنار باقیمانده های فراعنة مرده، این میل برای ثبت حرکت، یک تم مشترک در سراسر بیشترین تلاشهای هنری بشر بوده است.
انیمیشن واقعی نمی تواند بدون یک درک ابتدایی از قواعد اساسی چشم انسان بدست آید: دوام تصویر. این در ابتدا در سال 1828 توسط پل روژة فرانسوی که توماتروپ را اختراع کرد نشان داده شد. آن یک دیسک بود با یک نوار یا میخ که به هر دو طرف آن وصل شده بود. یک طرف دیسک، یک پرنده را نشان می داد و طرف دیگر یک قفس خالی را. وقتی که دیسک چرخانده می‌شد، پرنده در قفس به نظر می رسید. این نشان داد که وقتی چشم در معرض یک سری تصاویر قرار می گیرد، تصویرها را حفظ می کند.
دو اختراع دیگر برای پیشرفت انیمیشن کمک کرد. فناکیسمتوسکوپ. که توسط ژوزف پلاتو در 1826 اختراع شد، یک کارت مدّور بود که دور لبه‌هایش شکافهایی داشت. بیننده کارت را بالای یک آیینه نگه داشته و با چرخش کارت از داخل شکافها نگاه می کرد. از طریق یک سری طراحی ها حول محیط پیرامون کارت، بیننده شاهد پیشروی تصاویر بود که منجر به یک شکل در حال حرکت می شد. تکنیک مشابهی در زئوتروپ بکار رفت. در 1860، پیر دوینی یک نوار کاغذی حاوی ترسیم هایی را در داخل یک استوانة طبل مانند جا سازی کرد. طبل در روی یک محور می چرخید و بیننده به داخل شیارهای بالای طبل خیره می شد. شکل های روی سطح داخلی بطور ناباورانه ای زنده می شدند و به طرز معجزه آوری بطور مداوم دور می زد.
ساخت پروژکتور و دوربین حرکتی توسط توماس ادیسون و سایرین باعث ایجاد نخستین ابزار حقیقی و عملی ساخت انیمیشن شد. حتی هنوز هم انیمیشن با ساده ترین وسایل ساخته می شد.

انیمیشن سنّتیطلیعة کمیک استریپ امروزی در یک نقاشی دیواری مصری در حدود 2000 سال قبل از میلاد مشاهده می شود. در صفحات پی در پی، آن نشان دهندة حرکت های دو کشتی گیر در حالتهای مختلف است. در یکی از مهمترین تصاویر لئوناردو داوینچی، نشان می دهد که بالها در موقعیتهای مختلف چگونه به نظر می رسند. فرشتگان جوتو، در حال حرکتهای مکرر خود، بنظر می رسد که دارند پرواز می کنند. ژاپنی ها از طومارها برای بیان داستانهای دنباله دار استفاده می کردند.از زمانهای کهن، ابناء بشر برای دستیابی به مفهوم حرکت در هنر خود تلاش کرده اند. از گراز هشت پای غارهای آلتا میرا در اسپانیای شمالی گرفته تا نقاشی های کنار باقیمانده های فراعنة مرده، این میل برای ثبت حرکت، یک تم مشترک در سراسر بیشترین تلاشهای هنری بشر بوده است.انیمیشن واقعی نمی تواند بدون یک درک ابتدایی از قواعد اساسی چشم انسان بدست آید: دوام تصویر. این در ابتدا در سال 1828 توسط پل روژة فرانسوی که توماتروپ را اختراع کرد نشان داده شد. آن یک دیسک بود با یک نوار یا میخ که به هر دو طرف آن وصل شده بود. یک طرف دیسک، یک پرنده را نشان می داد و طرف دیگر یک قفس خالی را. وقتی که دیسک چرخانده می‌شد، پرنده در قفس به نظر می رسید. این نشان داد که وقتی چشم در معرض یک سری تصاویر قرار می گیرد، تصویرها را حفظ می کند. دو اختراع دیگر برای پیشرفت انیمیشن کمک کرد. فناکیسمتوسکوپ. که توسط ژوزف پلاتو در 1826 اختراع شد، یک کارت مدّور بود که دور لبه‌هایش شکافهایی داشت. بیننده کارت را بالای یک آیینه نگه داشته و با چرخش کارت از داخل شکافها نگاه می کرد. از طریق یک سری طراحی ها حول محیط پیرامون کارت، بیننده شاهد پیشروی تصاویر بود که منجر به یک شکل در حال حرکت می شد. تکنیک مشابهی در زئوتروپ بکار رفت. در 1860، پیر دوینی یک نوار کاغذی حاوی ترسیم هایی را در داخل یک استوانة طبل مانند جا سازی کرد. طبل در روی یک محور می چرخید و بیننده به داخل شیارهای بالای طبل خیره می شد. شکل های روی سطح داخلی بطور ناباورانه ای زنده می شدند و به طرز معجزه آوری بطور مداوم دور می زد.ساخت پروژکتور و دوربین حرکتی توسط توماس ادیسون و سایرین باعث ایجاد نخستین ابزار حقیقی و عملی ساخت انیمیشن شد. حتی هنوز هم انیمیشن با ساده ترین وسایل ساخته می شد.

 

فهرست برخی ازمطالب:

Contents

انیمیشن سنّتی 1

 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 5

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 15

حرکت با سکون آغاز می گردد 15

 

از چشم اندازهای کهن، جرقه ای رو به پیش.... 16

 

طلیعة انیمیشن مدرن در بطن L.A. ( لس آنجلس) نهفته است. 16

 

علاقه بیشتر شد…. 18

 

و تا پایان دهة 70…. 18

 

و سپس نقطة عطف دیگری پدیدار شد ـ داستانی دربارة یک ربات با نام موبیل سوت گاندام. 19

 

عصر طلایی انیمیشن: دهة 80…… 19

 

ظهور و سقوط OVA ….. 21

 

یا انیمیشن های ویدیویی اوریژینال 21

 

موج سوم و مفهوم آن برای انسانها 23

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 23

و اکنون چه؟…… 23

انیمیشن سه بعدی کامپیوتری 24

« تکنیکهای انیمیشن » 25

3)سازه های مفصل دار» 26

4)انیمیشن مرحله ای» 28

جلوه های ویژه 30

مقدمه ای بر انیمیشن کامپیوتری 33

انواع سیستمهای انیمیشن سازی 35

کنترل حرکت سطح پایین 38

ـ فریم برداری اصلی ـ 38

 

دانلود تحقیق با موضوع انیمیشن سنتی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مرداد ۹۹ ، ۱۰:۲۵
مجید موسوی

پاورپوینت آشنایی با الگو برداری و مزایای آن
 

دانلود پاورپوینت آشنایی با الگو برداری و مزایای آن


مشخصات فایل
 

تعداد صفحات 38
حجم 2128 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی مدیریت


توضیحات کامل
 

دانلود پاورپوینت آشنایی با الگو برداری و مزایای آن جهت رشته مدیریت در قالب 38 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 

در جهان امروز در شرایط رقابتی بازارکیفیت محصول وبهره وری به عنوان دو عامل اساسی و مهم در حفظ و بقای موسسات حرف اول را زده و آنهایی که از بهره وری و کیفیت بالاتری برخوردار هستند در بازار حضور داشته و ماندگار خواهند ماند. از این رو اطلاع مداوم از وضعیت بازار کیفیت و کمیت محصولات رقبا و همچنین سیستمها و روشهای انجام کار آنها برای هر موسسه وشرکت رقیب ضروری می باشد.

 

 

 

فهرست مطالب
مقدمه
مزایا
انواع الگوبرداری
الگوبرداری داخلی
الگوبرداری رقابتی
الگوبرداری فرآیندی
تشکیل تیم پروژه
آموزش اعضای تیم
فرایند الگو برداری
شناخت فرآیند
انواع فرایند های سازمان
ترسیم فرآیند
نمودار فرایند
اندازه گیری فرآیند
شناسایی فعالیت و شخص مورد الگوبرداری
انتخاب فرآیند برای الگوبرداری
چه کسی الگوبرداری کنیم
جمع آوری اطلاعات
منابع اطلاعاتی
تحلیل داده ها و شناسایی شکاف ها
شناسایی و تحلیل شکاف ها در عملکرد
بازنگری تحلیلی داده ها
شناسایی و تحلیل شکاف ها در عملکرد
اولویت بندی
اجرای تغییرات
بازنگری
به هنگام بودن
بسط الگوبرداری
سوالات فصل
دانشجویان

 

 

 

 

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مرداد ۹۹ ، ۲۱:۳۷
مجید موسوی
پاورپوینت ماشین آلات راهسازی و ساختمانی - اسکریپر

در این پروژه پاورپوینت ماشین آلات راهسازی و ساختمانی اسکریپر در 25 اسلاید کاربردی و اجرایی همراه با نمودار و تصاویر طبق شرح زیر ارایه شده است 1 مقدمه 2 عوامل موثر در انتخاب ماشین آلات و بازدهی آنها 3 تعاریف 4 انواع اسکریپر و مشخصات و تصاویر Image result for ‫اسکریپر‬‎ 5 سیکل کارکرد اسکریپر 6 روش کار و افزایش راندمان کار اسپیک

دانلود پاورپوینت ماشین آلات راهسازی و ساختمانی - اسکریپر

پاورپوینت ماشین آلات راهسازی و ساختمانی  اسکریپر در 25 اسلاید کاربردی
عوامل موثر در انتخاب ماشین آلات و بازدهی آنها
انواع اسکریپر و مشخصات و تصاویر
سیکل کارکرد اسکریپر
روش کار و افزایش راندمان کار اسپیکر
دسته بندی عمران
فرمت فایل pptx
حجم فایل 12605 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25

در این پروژه پاورپوینت ماشین آلات راهسازی و ساختمانی - اسکریپر در 25 اسلاید کاربردی و اجرایی همراه با نمودار و تصاویر طبق شرح زیر ارایه شده است:

1- مقدمه

2- عوامل موثر در انتخاب ماشین آلات و بازدهی آنها:

3- تعاریف

4- انواع اسکریپر و مشخصات و تصاویر

5- سیکل کارکرد اسکریپر

6- روش کار و افزایش راندمان کار اسپیکر

7- تناسب زمان بارگیری و شیب زمین

8- تسطیح به کمک فناوری لیزر

9- تصاویر اسکریپر لیزری

دانلود پاورپوینت ماشین آلات راهسازی و ساختمانی - اسکریپر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مرداد ۹۹ ، ۱۰:۲۸
مجید موسوی
تحقیق ضرورت بازاریابی تک به تک در کسب رضایت مشتری

تحقیق ضرورت بازاریابی تک به تک در کسب رضایت مشتری

دانلود تحقیق ضرورت بازاریابی تک به تک در کسب رضایت مشتری

بازاریابی تک به تک
تحقیق بازاریابی تک به تک
دانلود تحقیق در مورد بازاریابی تک به تک
دانلود تحقیق بازاریابی تک به تک
مقاله در موردبازاریابی تک به تک
پاورپوینت بازاریابی تک به تک
پروژه بازاریابی تک به تک
تحقیق آماده در مورد بازاریابی تک به تک
دسته بندی بازاریابی و امور مالی
فرمت فایل doc
حجم فایل 15 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21

توضیحات :

تحقیق ضرورت بازاریابی تک به تک در کسب رضایت مشتری در 21 صفحه در قالب Word قابل ویرایش.

 

بخشی از متن :

چکیده

در سالهای اخیر که امکان تولید انبوه زمینه افزایش عرضه نسبت به تقاضا را فراهم کرده است ، برای تولید کنندگان چاره ای جز جلب رضایت مشتری باقی نمانده است . در هر گوشه ای از جهان صنعتی امروز که اقتصاد رقابتی ، فضای انحصاری را در هم می شکند ، نگرش مشتری مداری و کسب رضایت مشتری ، قانون کسب و کار تلقی شده و عدم رعایت این قانون سبب حذف از صحنه بازار است . در این مقاله سعی شده به مفهوم رضایت مشتری و عوامل سازنده رضایت مشتری در سیستم بازاریابی تک تک و همچنین نمونه هایی واقعی از شرکتهایی که ایده بازاریابی تک تک در روابط بلند مدت با مشتری را در عمل به اجرا در آورده اند پرداخته شود .

 

مقدمه

هنر بازاریاب امروز "فروش یخچال به اسکیمو" نیست؛ بلکه اسکیمو را به عنوان یک مشتری خشنود، همواره در کنار داشتن است. امروزه بسیاری از مفاهیم، تئوری‌ها و کلاً ادبیات مدیریت بر محور "مشتری" بازنگری و بازنویسی شده‌اند. "مشتری تاج سرماست!" دیگر یک شعار نیست بلکه مشتری، محور فعالیتهای سازمان‌ها قرار گرفته است. "کیفیت" که یک مفهوم و دغدغة دیرپای مدیریت است نیز امروزه در رابطه با رضایت مشتری تعریف شده و گفته می‌شود: "کیفیت یعنی جوابگویی به نیازهای مشتری." در شرایط رقابتی تمام دغدغه شرکتها آن است که نه تنها مشتریان جدید را جذب کنند، بلکه مشتریان قدیمی خود را نیز نگه دارند. شاید به جرأت بتوان ادعا کرد که نگهداری مشتریان قدیمی برای شرکتها و مؤسسات بیش از جذب مشتریان جدید اهمیت دارد. دلیل این نکته نیز خیلی ساده است: هزینه فروختن به مشتری قدیمی کمتر از هزینه تلاش برای جذب مشتری جدید است. لذا برای موفقیت در نظام بازاریابی تک تک نه تنها از بازاریابی و فروش بلکه از تولید، تکنولوژی اطلاعات و مدیریت توزیع نیز باید بهره برد.

 

رضایت مشتری چیست؟

رضایت احساس مثبتی است که در هر فرد پس از استفاده از کالا یا دریافت خدمات ایجاد می‌شود. اگر کالا و خدمت دریافت شده از جانب مشتری، انتظارات او را برآورده سازد، در او احساس رضایت ایجاد می‌شود. در صورتی که سطح خدمت و کالا پایین تر از سطح انتظارات مشتری باشد، به نارضایتی‌اش منجر خواهد شد.

بازاریابی تک به تک چیست؟

بازاریابی تک به تک در یک جمله ایجاد و مدیریت بر رابطه فردی با تک تک مشتریان است. تفاوت بازاریابی سنتی با بازاریابی تک به تک در این است که در بازاریابی سنتی شاخص موفقیت، سهم بازار (market share) محصول است ولی در بازاریابی تک به تک شاخص موفقیت، سهم از تعداد مشتری (customer share) است. بازاریاب سنتی سعی دارد مشتریان بیش‌تری برای محصولات خود پیدا کند، حال آنکه بازاریاب تک به تک در پی پیدا کردن محصولات بیشتر برای مشتریانش است. بازاریاب سنتی محصولاتش را مدیریت می‌کند و مدیرانش، مسئول میزان فروش فعلی محصولاتش هستند. در حالیکه بازاریاب تک به تک مشتریان را مدیریت می‌کند و مدیرانش مسئول پاسخگویی به رشد ارزش‌های مورد انتظار این مشتریان طی زمانی که شرکت فعالیت می‌کند می‌باشند.

مباحث سازمانی نیز در این بین اهمیت دارند. بازاریابی سنتی می‌تواند با کمترین ارتباط با سایر واحدهای سازمانی و عملیات غیر بازاری انجام شود. استخدام مدیر بازاریابی برای اجرای فعالیتهای تبلیغاتی، پیشبردی و فروش تولیدات از طریق فروشگاههای خرده‌فروش یا سایر کانالهای توزیع در بازاریابی سنتی مطرح است.

بازاریابی تک به تک در پی حمایت از مشتریان در طول زمان، مدیریت بر یکسری تعاملات با مشتریان و سنجش میزان خرید مشتری از محصولات گوناگون است با توجه به اینکه بازاریابی تک به تک دارای ماهیتی یکپارچه است لذا باید فرآیندهای درون سازمانی به گونه‌ای باشد که امکان برخورد ویژه و انفرادی با تک تک مشتریان را به کلیه واحدها، بخش‌ها و عملیات سازمان بدهد. به همین دلیل است که می‌گوییم برای داشتن بازاریابی تک به تک باید هر شرکت تبدیل به یک مؤسسه تک به تک شود. فرآیند اجرای برنامه بازاریابی تک به تک دارای چهار مرحله زیر است:

  1. مشتری خود را بشناسید: شما نمی‌توانید با کسی که نمی‌شناسید، ارتباط برقرار کنید. لذا شناخت فردی مشتریان حیاتی است. شناختی که به شما اجازه می‌دهد مشتری را با جزئیات کامل در تمام مکان‌ها، در بین تمام رسانه‌ها و در هر بخشی شناسایی کنید. اگر شرکتی نتواند حداقل مشخصه‌های مشتریان مهم را جمع‌آوری کند، نخواهد توانست برنامه‌های تک به تک را به اجر درآورد. به طور مثال برای یک خرده‌فروش لازم است برنامه‌ای تشویقی اجرا شود تا وی را وادار به خرید مستمر نماید. برای معاملات بین شرکتی ضروری است، اسامی و سمت‌های مدیران مؤثر در تصمیم‌گیری خرید فراگرفته شوند.
  2. مشتریان خود را متمایز کنید: مشتریان از دو نظر تفاوت دارند. اول از نظر ارزش‌ آنها نزد فروشنده و دوم از نظر تفاوت در نیازهایشان. پس از شناسایی مشتریان ضروری است که آنها را متمایز کنید. این تمایز به شما امکان می‌دهد تا انرژی خود را صرف مشتریان با ارزش‌تر کنید و رفتار سازمان خود را جهت جلب نظر و رفع نیازهای مشتریان خود بهتر صرف کنید. همانگونه که مشخص است ما در اینجا از یک نظام ارزیابی مشتریان بر مبنای سوددهی آنها و شاخص رده‌بندی مشتریان صحبت می‌کنیم. اما این نکته نیز قابل ذکر است که ما در اینجا مشتریان را بر مبنای نیازهای متفاوتشان گروه‌بندی کرده و بر مبنای همین تفاوتها نیز عمل می‌کنیم.

کانو، دانشمند ژاپنی انواع نیازهای مشتری را به شرح زیر توصیف می‌نماید:

  1. نیازهای پایه که اغلب ، مشتری آنها را اظهار نمی‌کند و توقع دارد که آن‌ها حتماً وجود داشته باشند و تأثیری در ایجاد رضایت نداشته، ولی نبودن آن‌ها نارضایتی شدیدی ایجاد می‌کند. بودن واکسن در یک مرکز بهداشتی درمانی یک نیاز پایه است.
  2. نیازهایی که مشتری آن‌ها را اظهار می‌کند و تأمین آن‌ها نسبت مستقیم با درجه رضایت مشتری خواهد داشت. معطل نبودن در زمان ارائه خدمت نیازی است که مشتری معمولاً اظهار می‌نماید.
  3. نیازهای خوشحال‌ کننده که مشتری انتظار آن را نداشته، ولی در صورت شناسایی آن‌ها و دادن پاسخ مناسب برای آنها رضایت شدیدی در مشتری ایجاد می‌گردد. همراهی نمودن مشتری به اتاق مربوطه از نیازهای خوشحال کننده محسوب می‌گردد.

کانو معتقد است که نیازهای خوشحال کننده توسط مشتری اظهار نمی‌شود و برای تولید کننده شناخته شده نیست و گوش دادن به صدای مشتری باعث شناختن آن‌ها می‌گردد.

  1. با مشتریان خود تعامل داشته باشید: برای اجرای برنامه تک به تک، باید کارآیی و اثر بخشی هزینه‌های ارتباطات خود را با مشتریان بهبود بخشید. به عبارت دیگر نه تنها هزینه‌های ارتباطات خود را کاهش می‌دهید، بلکه از این طریق استفاده می‌کنید تا با تولید اطلاعات لازم روابط خود را با مشتری مستحکم‌تر و عمیق‌تر کنید.

شما می‌توانید با ارائه خدمات و مشاوره‌ها مشتریان خود را هدایت و راهنمایی کنید. چهار مدل مشاوره که پیشنهاد می‌شود به شرح ذیل است:

مدل پزشک: در این مدل که رویکرد متعارف و معمولی می‌باشد فرض می‌شود طرف مقابل نوعی بیماری دارد که باید درمان شود. مشاور در این مدل سعی می‌نماید که ماهیت بیماری را بفهمد و در جستجوی مغایرت‌ها از حالت نرمال باشد. در این مدل مشتری مانند بیماری رفتار می‌کند که توانمند نیست و در مقابل مشاور می‌تواند به واسطه داشتن بعضی دانش‌های تخصصی، درست و غلط را به روشنی تشخیص داده و مشتری را به سوی روشنی سوق دهد.

مدل کارآگاه: در این مدل فرض بر این است که چیز اشتباهی وجود دارد و نیازمند این است که افرادی این را پیدا کنند و بنابراین می‌توانند آن را تغییر داده و یا از بین ببرند. این مدل بر مبنای این رویکرد است که نشانه‌هایی در ارتباط با "قانون‌شکنی" وجود دارد که با یافتن آن، مشاور نظرات خود را در مورد جلوگیری از وقوع آنها اعلام می‌نماید و مسئله حل می‌شود. قوت این مدل در این است که روش سیستماتیک را در جمع‌آوری داده‌ها پیگیری می‌نماید.

 

فهرست مطالب :

چکیده

مقدمه

رضایت مشتری چیست؟

بازاریابی تک به تک چیست؟

تمرکز بر روی مشتری:

نتیجه‌گیری

دانلود تحقیق ضرورت بازاریابی تک به تک در کسب رضایت مشتری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مرداد ۹۹ ، ۱۰:۰۶
مجید موسوی
پاورپوینت برنامه ریزی آموزشی و درسی

دانلود پاورپوینت با موضوع برنامه ریزی آموزشی و درسی، در قالب ppt و در 116 اسلاید، قابل ویرایش، شامل مقدمه، فصل اول برنامه ریزی آموزشی و درسی (مفاهیم و نظریات)، فصل دوم منابع اطلاعات برای برنامه ریزی درسی (مبانی برنامه ریزی درسی)، فصل سوم اطلاعات درباره جامعه ( مبانی جامعه شناختی برنامه ریزی درسی)، فصل چهارم مبانی فلسفی برنامه ریزی درسی

دانلود پاورپوینت برنامه ریزی آموزشی و درسی

پاورپوینت برنامه ریزی آموزشی و درسی
تحقیق برنامه ریزی آموزشی و درسی
مقاله برنامه ریزی آموزشی و درسی
منابع اطلاعات برای برنامه ریزی درسی
 مبانی برنامه ریزی درسی
مبانی جامعه شناختی برنامه ریزی درسی
مبانی فلسفی برنامه ریزی درسی
طرح ریزی برنامه های درسی
انواع طرح های برنامه درسی
ارزشیابی برنامه های درسی 
الگوهای ارزشیابی از برنامه درسی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 484 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 116

دانلود پاورپوینت با موضوع برنامه ریزی آموزشی و درسی، در قالب ppt و در 116 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

 

مقدمه  

معرفی و مسائل برنامه ریزی آموزشی و درسی

مسائل اساسی برنامه ریزی درسی

 

فصل اول: برنامه ریزی آموزشی و درسی (مفاهیم و نظریات)        

برنامه

برنامه ریزی به عنوان یک نظام (سیستم)

نظام های عقلانی

فنون برنامه ریزی آموزش و پرورش با نگرش مستقیمی

شیوه سیستمی در حل مساله

توصیف کنندۀ برنامه ریزی سیستمی

نظریه های مربوط به برنامه ریزی درسی

مراحل برنامه ریزی

نمودار تصوری مراحل برنامه ریزی درسی

انواع برنامه ریزی ( از نظر دامنه عمل )

تصمیم گیری در برنامه ریزی

کسانی که در برنامه ریزی درسی دخالت داده می شوند

 

فصل دوم: منابع اطلاعات برای برنامه ریزی درسی (مبانی برنامه ریزی درسی) 

منابع اطلاعات مورد لزوم برای برنامه ریزی درسی

منابع فرعی یا متمم

یادگیرندگان به عنوان منبع اصلی برای برنامه ریزان

اطلاعات کمّی درباره یادگیرندگان

الگوهای پیش بینی

حداقل اطلاعات لازم برای الگوی نسبت بازماندگی

روندیابی

اطلاعات کیفی دربارۀ یادگیرندگان

نیازهای یادگیرندگان و برنامه ریزی درسی

یادگیری و برنامه ریزی درسی

 

فصل سوم: اطلاعات درباره جامعه ( مبانی جامعه شناختی برنامه ریزی درسی) 

نقش وکارکردهای اجتماعی آموزش وپرورش

 

فصل چهارم: مبانی فلسفی برنامه ریزی درسی 

ارتباط حوزه های فلسفه با آموزش وپرورش

متافیزیک وآموزش و پرورش

معرفت شناسی وآموزش و پرورش

ارزش شناسی وآموزش و پرورش

منطق و آموزش و پرورش

مکاتب فلسفی و آموزش و پرورش

ایده آلیسم ( Idealism )

مشخصات عمده برنامۀ ایده آلیسم

رئالیسم  Realism) )

پراگماتیسم ( Pragmatism )

 

فصل پنجم: اطلاعات درباره معرفت و دانش بشری 

 

فصل ششم: طرح ریزی برنامه های درسی 

فرایند برنامه ریزی درسی

حیطه برنامۀ درسی

اصول کلی انتخاب فرصت ها و فعالیت های یادگیری

 

فصل هفتم: انواع طرح های برنامه درسی 

طرح هایی که بر شایستگی های ویژه تاًکید می کنند

طرح هایی که بر فعالیت ها و مسائل اجتماعی تاًکید می کنند

طرح هایی که بر نیازها و علاقه های فردی تاًکید می کنند

طرح هایی که بر موضوعهای درسی تاًکید می کنند

معنا ومفهوم دیسیپلین ( معرفت سازمان یافته )

سازمان دادن محتوای برنامۀ درسی و یادگیری

سازمان دادن محتوا برای یادگیری تراکمی یا مداومت

چه کسانی باید در برنامه ریزی برای آموزش شرکت کننده ؟

انواع طرح های آموزشی

ویژگیهای یک طرح آموزشی

 

فصل هشتم: ارزشیابی برنامه های درسی ( الگوهای ارزشیابی از برنامه درسی)

ارزشیابی تکوینی

ارزشیابی  نهایی

الگوهای ارزشیابی از برنامۀ درسی

الگوی تایلر

فرآیند ارزشیابی

الگوی استیک

الگوی پیشنهادی سیلور و الکساندر

 

توضیحات: 

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " برنامه ریزی آموزشی و درسی "  می باشد که در حجم 116  اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند توسط دانشجویان به عنوان ارائه کلاسی (سمینار و کنفرانس کلاسی) مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت گردیده است و قالب آن را نیز به دلخواه می توان تغییر داد.

دانلود پاورپوینت برنامه ریزی آموزشی و درسی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مرداد ۹۹ ، ۱۲:۳۵
مجید موسوی
تحقیق در مورد سرای دوستی (مرکز کودکان خیابانی)

مقاله درمورد سرای دوستی (مرکز کودکان خیابانی) پروژه دانشجویی سرای دوستی (مرکز کودکان خیابانی) در مورد سرای دوستی (مرکز کودکان خیابانی) تحقیق درباره سرای دوستی (مرکز کودکان خیابانی) مقاله دانشجویی سرای دوستی (مرکز کودکان خیابانی) سرای دوستی (مرکز کودکان خیابانی) ‌نامهپروپوزال در مورد سرای دوستی (مرکز کودکان خیابانی) گزارش سمینار در مورد سر

دانلود تحقیق در مورد سرای دوستی (مرکز کودکان خیابانی)

مقاله درمورد سرای دوستی (مرکز کودکان خیابانی)
پروژه دانشجویی سرای دوستی (مرکز کودکان خیابانی)
 در مورد سرای دوستی (مرکز کودکان خیابانی)
تحقیق درباره سرای دوستی (مرکز کودکان خیابانی)
مقاله دانشجویی سرای دوستی (مرکز کودکان خیابانی)
سرای دوستی (مرکز کودکان خیابانی) 
‌نامه پروپوزال در مورد سرای دوستی (مرکز کودکان خیابانی)
دسته بندی معماری
فرمت فایل doc
حجم فایل 120 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 177

توضیحات :

تحقیق در مورد سرای دوستی (مرکز کودکان خیابانی) در 177 صفحه در قالب Word قابل ویرایش.

 

بخشی از متن :

فصل 1

ویژگیهای جغرافیایی و اقلیمی منطقه

 

محل مورد نظر برای طراحی، در منطقه 15، شهرداری تهران واقع می‌باشد. مطالعه ویژگیهای اقلیمی پروژه حاضر، بر اساس آمار 15 ساله (1344-1359 هـ .ش) ثبت شده در ایستگاه کلیماتیک مستقر در نمایشگاه بین‌المللی تهران انجام می‌یابد. ایستگاه نمایشگاه بین‌المللی در ارتفاع 1541 متری با عرض جغرافیایی 57 35 شمالی و طول جغرافیایی 25 51 قرار گرفته است.

در ابتدا توضیحاتی کلی در مورد موقعیت جغرافیایی شهر تهران آورده شده و سپس به تفصیل ویژگیهای اقلیمی منطقه مورد نظر بررسی شده است.

هدف از این مطالعات دستیابی به اطلاعاتی است که از طریق آن، می‌توان معماری بناهای مورد نظر را تا حد امکان با شرایط و مقتضیات اقلیمی انطباق داد و شرایط زندگی و یا بهره‌گیری از فضاهای مجموعه را با وضعیت آب و هوایی محیط تنظیم نمود.

1-1- خلاصه روند دویست ساله توسعه و گسترش شهر تهران

شهر تهران از حدود دویست سال پیش که پایتخت اعلام شد تا به امروز تحولات بسیاری را از سر گذرانیده است و طی ادوار مختلف توسعه، به کلان شهر کنونی تبدیل شده است. شهر تهران عمدتاً در سه مقطع گسترش یافته است؛ اول در زمان صفویه و قاجاریه، دوم در زمان پهلوی اول و سوم در زمان پهلوی دوم. حرکت طبیعی گسترش شهر تهران طی دوران صفویه و قاجاریه و به حکومت رسیدن رضاشاه، دچار تحولات جدیدی شد. وسعت شهر تهران طی دوران کوتاه حکومت وی به سرعت افزایش یافت و از حدود 24 کیلومتر مربع در سال 1301 هـ . ش به حدود 45 کیلومتر مربع در سال 1320 هـ .ش رسید. یعنی مساحت شهر در ظرف کمتر از 20 سال، تقریباً دو برابر شد. هسته مرکزی شهر نیز با توجه به جاذبه شمال شهر و شمیرانات به طرف آن کشیده می‌شود، به طوریکه امروزه مرکز تهران از بازار به خیابان انقلاب تغییر مکان داده است، یعنی 4 کیلومتر حرکت کرده است. در نقشه‌های گسترش شهر تهران در دوره‌های مختلف، این تغییرات به وضوح دیده می‌شود. جمعیت شهر تهران در طی سالهای 1166 هـ . ش تا 1365 هـ . ش از بیست هزار نفر به 6 میلیون نفر رسید. یعنی 300 برابر و وسعت شهر از 2/7 کیلومتر مربع به 620 کیلومتر مربع رسید یعنی وسعت شهر 76 برابر شد. (1)

1-1-1- تاریخچه هسته تاریخی شهر تهران و مراحل توسعه فیزیکی شهر تهران

نام تهران برای نخستین بار در یکی از نوشته‌های تئودوسیوس یونانی در حدود اواخر سده پیش از میلاد به عنوان یکی از اراضی ذکر گردیده و قدیمی‌ترین سند فارسی رد مورد تهران حاکی از آن است که روستای تهران قبل از سده سوم هجری قمری وجود داشته است پس از حمله مغول و جنگهای داخل شهر ری رو به ویرانی گذاشت (599 هجری قمری) و تهران رو به گسترش نهاد و سیمای شهر را به خود گرفت. ترقی و رشد شهر نشینی در تهران از دوره صفویه آغاز شد و در زمان شاه طهماسب صفوی در تهران بناهای تازه و کاروانسراها و برج‌ها و باروهای مستحکم بنا گردید.

تهران 4 دروازه به نامهای دروازه شمیران دولاب شاه عبدالعظیم و قزوین فضای کالبدی به وسعت 4 کیلومتر مربع را حدوداً تحت حصار طهماسبی قرار داشت.

محلات عودلاجان، بازار، سنگلچ، چال میدان و ارگ سلطنتی از بخشهای قدیمی شهر به شمار می‌آیند در آن زمان تمام اراضی تهران تا شهر روی و نواحی غربی و شرقی از مزارع پوشیده بود.

در اوایل دوره قاجاریه دو دروازه دیگر به نامهای دروازه دولت و عمدیه در این محدوده حصار ایجاد شد در سال 1200 هـ . ق آقا محمدخان قاجار در تهران به تخت نشست و تهران رسماً پایتخت کشور شد. و تحولات زیادی را موجب گردید. تشکیل سلطنت پهلوی سیمای شهر تهران را بار دیگر دچار تحولات زیادی کرد و افزایش جمعیت و به تبع آن ازدیاد وسائط نقلیه شهری باعث گسترش بی وقفه ساخت و ساز در اطراف تهران شد تا جائیکه تمامی 77 آبادی واقع در پهنه اطراف تهران زیر پوشش شهر تهران قرار گرفت.

به علت گران شدن زمین در داخل شهر گرایش ایجاد شهرکهای اقماری در اطراف تهران را گسترش داد سیر صعودی جمعیت و توسعه فیزیکی وسعت شهر 4 کیلومتر مربعی را در بدو سلطنت فتحعلی شاه قاجار را به 18 کیلومتر مربع در زمان ناصرالدین شاه و 46 کیلومتر مربع در زمان رضاشاه و 9/716 کیلومتر مربع در حال حاضر را بوجود آورده است.

2-1-1- ساختار جمعیتی شهر تهران

قریب به دو قرن از گسترش شهر تهران و افزایش سریع جمعیت آن می‌گذرد.

در حدود سال 1210 هـ . ق (بلدیه تهران که از چهار محله تشکیل شده بود) آمار حدود 50 هزار نفر را تخمین زده شده است و اولین سرشماری در سال 1262 شمسی جمعیت شهر 482/106 نفر و در سال 1365 تعداد 6042584 نفر که محدوده مناطق بیستگانه شهرداری را شامل می‌شده است.

جمعیت ایران بر اساس آمارگیری سال 1370 بالغ بر 55837163 نفر در هر کیلومتر دارای بیشترین میزان تراکم جمعیتی را در کشور شامل می‌شود.

با توجه به اینکه در هر کشور افراد 15 تا 64 ساله که در تولید ملی شرکت دارند، جمعیت فعال آن کشور می‌باشند و گروههای زیر 15 سال و بالای 64 سال معمولاً مصرف کننده محسوب می‌شوند. در این سرشماری جمعیت گروههای زیر 15 سال به کل جمعیت تقریباً در تمام استانهای کشور در صد بالایی را نشان می‌دهد.

2-1- موقعیت جغرافیایی

شهر تهران در دامنه جنوبی کوههای البرز و حاشیه شمالی کویر مرکزی ایران، در دشتی نسبتاً هموار واقع شده که شیب آن از شمال به جنوب است و به وسیله دو رود اصلی کرج در باختر و جاجرود در خاور همراه با رودهای فصلی جعفرآباد یا دربند، دارآباد، درکه و کن که همگی از شمال به جنوب جریان دارند، مشروب می‌گردد. شهر تهران از نظر جغرافیایی در عرض شمالی 35 و 35 تا 50 و 35 و طول خاوری 4 و 51 تا 33 و 51 قرار دارد و ارتفاعش در جنوب (پالایشگاه تهران) 1160 متر و در نواحی مرکزی (پارک شهر) 1210 متر و در شمال (سعدآباد) 1700 متر است. دشت تهران به طور کلی دارای آب و هوایی گرم و خشک است و فقط نواحی شمالی‌اش که در دامنه‌های کوهستان البرز واقع است، اندکی متعادل و مرطوب می‌باشد.

هوای شهر تهران در تابستان گرم و خشک و در زمستان معتدل و سرد است. حداکثر دمای ثبت شده حدود 44 درجه و حداقل 8/14- درجه و متوسط سالانه آن حدود 7/16 درجه سانتیگراد است. متوسط بارندگی حدود 320 میلیمتر و دامنه تغییرات آن از 200 تا 400 میلیمتر، از سالی به سال دیگر نوسان دارد. از نظر زمین لرزه، تهران جزء مناطق پرزیان (8 تا 10 درجه مرکالی) محسوب می‌گردد.

3-1- موقعیت طبیعی

شهر تهران در بخشی واقع شده، که از نظر طبیعی بزرگترین تغییرات را در کنار خود دارد. دریای مازندران در فاصله جغرافیایی 120 کیلومتری محدوده تهران قرار دارد. رطوبت و بارندگی زیاد در سواحل آن، نواحی سرسبز شمالی را ایجاد نموده و هوای معتدل را به طرف جنوب هدایت می‌کند. سلسله جبال البرز، تهران را از سواحل دریای مازندران جدا نموده و مناظر کوهستانی شمال شهر را به وجود می‌آورد. منطقه تهران در دامنه بلندترین ارتفاعات البرز قرار گرفته، که از شمال به جنوب دارای شیب‌تندی می‌باشد. برودت هوای کوهستان و اختلاف درجه آن با دشتهای گرم منطقه جنوب تهران، وزش باد خنکی را از جانب شمال به جنوب باعث می‌شود. در جنوب شهر تهران ناحیه بیابانی قرار گرفته و هوای آن گرم و خشک است. در قسمت غربی دشت قزوین قرار گرفته که یکی از مناطق حاصلخیز جنوب کوههای البرز را تشکیل می‌دهد.

4-1- پهنه‌بندی خطر زمین لرزه در تهران

مطالعات زمین‌شناسی نشان می‌دهد که اصولاً شهر تهران در منطقه زلزله خیز قرار دارد و با توجه به این نکته، لازم است که در ساخت و سازهای تهران به این نکته توجه کامل شود. اما در همین رابطه بخش‌هایی از گستره تهران در مناطقی از پهنه زمین لرزه قرار دارند که لازم است از ساخت و ساز در این نقاط اجتناب شود. این مناطق عموماً در شمال تهران متمرکز شده و مجموعه‌ای از این نقاط نیز در جنوب شهر تهران به سمت غرب تمرکز یافته‌اند. لذا در تمامی طراحی‌ها، مسئله زلزله خیزی باید مد نظر قرار گیرد. در ایران فعالیتهای مختلفی جهت شناسایی این پدیده مخرب صورت گرفته، که در نهایت منجر به تدوین آئین‌نامه طرح و محاسبه ساختمانها در برابر زلزله (نشریه شماره 82 مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن) شده است. با توجه به این آئین‌نامه، سازه باید حتی‌الامکان با پلانی ساده و متقارن طراحی گردد. همچنین باید دارای سیستم فلزی یا بتنی باشد و قدرت انتقال نیروهای زلزله را داشته باشد.

 

 

5-1- ویژگیهای اقلیمی

شهر تهران با توجه به موقعیت خاص جغرافیائی از آب و هوای کاملاً متفاوتی در طول سال برخوردار است و با توجه به این موضوع بررسی اقلیمی تهران را در یک مجموعه آماری نمی‌توان نشان داد، تهران به 5 حوزه اقلیمی تقسیم شده است لذا با در نظر گرفتن این مطلب تنها آمار مربوط به حوزه مورد نظر بررسی شده است.

1-5-1- دما

بر اساس امار تحلیل شده 15 ساله ایستگاه نمایشگاه بین‌المللی تهران، سردترین ماه سال، دی با حداقل 4/3- درجه و گرمترین ماه تیر با حداکثر 4/33 درجه است. برای گرمایش با توجه به حرارت پایین می‌توان از وسایل مکانیکی خصوصاً نوع غیر مرطوب آن در ساختمانها استفاده کرد. به طور کلی آب و هوای حوزه شمالی تهران در تابستان نسبتاً مناسب و در زمستان سرد است. مطلق درجه حرارت ثبت شده در طی 15 سال در حوزه شمالی حداقل 5/13- درجه و حداکثر مطلق 39 درجه است. میانگین مطلق درجه حرارت در فصول مختلف سال در این حوزه از 5/7- تا 7/35 تغییر می‌کند.

2-5-1- میزان بارش

بر اساس آمار بارندگی دوره 15 ساله (1344 تا 1359) در حوزه شمالی شهر تهران، میزان بارندگی در این منطقه از 300 تا 500 میلیمتر در فصول مختلف سال متغیر بوده است و حداکثر میزان بارندگی در ماه اسفند به میزان 82 میلیمتر است. در ماههای آذر، دی و بهمن، بارندگی در این حوزه متداول است. ماههای خرداد، تیر، مرداد و شهریور با بارندگی محدود از کم بارانترین ایام در این حوزه می‌باشد. با توجه به نمودار میانگین دمای روزانه و بارش ماهانه، فصل خشک حوزه شمالی، از ماه تیر شروع شده و تا شهریور ادامه می‌یابد. حداکثر مطلق ثبت شده بارندگی طی یک ماه در این حوزه 185 میلیمتر است و میانگین مجموع بارندگی سالیانه در طی این 15 ساله 409 میلیمتر گزارش شده است.

3-5-1- رطوبت نسبی

متوسط حداکثر میزان رطوبت نسبی در حوزه شمالی مربوط به ماههای آذر و دی است که میزان رطوبت به 76 تا 79 درصد می‌رسد و حداقل آن مربوط به ماههای تیر، مرداد، شهریور می‌باشد که این میزان بین 40 تا 43 درصد است. از رابطه بین میزان رطوبت و دما استنباط می‌گردد که ماههای سرد این حوزه دارای رطوبت کافی و در فصول گرم از میزان رطوبت کاسته شده و در حدود نامناسبی قرار دارد.

و...

 

فهرست مطالب :

مقدمه ...............................................................................................................

فصل اول :

مطالعات اقلیمی و جغرافیائی منطقه: ................................................................

1-1- خلاصه روند دویست ساله توسعه و گسترش شهر تهران:.......................

1-1-1- تاریخچه هسته تاریخی شهر تهران و مراحل توسعه فیزیکی شهر تهران

2-1-1- ساختار جمعیتی شهر تهران ...............................................................

2-1- موقعیت جغرافیائی .................................................................................

3-1- موقعیت طبیعی ......................................................................................

4-1- پهنه بندی خطر زمین‌لرزه در تهران ........................................................

5-1- ویژگیهای اقلیمی:....................................................................................

1-5-1- دما .....................................................................................................

2-5-1- میزان بارش .......................................................................................

3-5-1- رطوبت نسبی ....................................................................................

4-5-1- روزهای یخبندان ................................................................................

5-5-1- روزهای بارانی ...................................................................................

6-5-1- باد ......................................................................................................

7-5-1- تأثیر جهات وزش باد در ساختمان .....................................................

8-5-1- تأثیر جهات تابش خورشید در استقرار ساختمان ...............................

9-5-1- ارتفاع بناها .........................................................................................

10-6-1- بررسی و نتیجه‌گیری از آمارهای موجود جغرافیائی و اقلیمی منطقه

7-1- احکام و ضوابط طراحی معماری ............................................................

منابع و ماخذ فصل اول .....................................................................................

فصل دوم:

تعریف و تبیین موضوع پروژه و نتیجه‌گیری برای انتخاب موضوع: .................

1-2- تعریف و تبیین موضوع ..........................................................................

2-2- تعریف کودک ........................................................................................

1-2-2- تعریف کودکان خیابانی .....................................................................

3-2- تاریخچه کودکان خیابانی ........................................................................

4-2- وضعیت کودکان خیابانی در جهان .........................................................

1-4-2- وضعیت کودکان خیابانی در ایران ......................................................

5-2- «کودک در خیابان» و «کودک خیابان» ......................................................

6-2- عوامل موثر بر خیابانی شدن کودکان ......................................................

7-2- بزهکاری و بزهدیدگی کودکان خیابانی ..................................................

8-2- وضعیت بهداشتی کودکان خیابانی ..........................................................

9-2- وضعیت روانی- اجتماعی کودکان خیابانی .............................................

1-9-2- مدرسه (اجتماع) ................................................................................

2-9-2- وضعیت روانی ...................................................................................

3-9-2- مشکلات رفتاری ...............................................................................

10-2- اقدامات ملی انجام شده در مورد این کودکان .......................................

1-10-2- سازمان بهزیستی ..............................................................................

2-10-2- شهرداری .........................................................................................

3-10-2- سازمان بین‌المللی ............................................................................

11-2- آمار کودکان خیابانی .............................................................................

12-2- نتایج بدست آمده از تحقیق دکتر رسول روشن در رابطه با وضعیت زیستی، روانی و اجتماعی کودکان خیابانی ایران .........................................................................................................

13-2- مقالات برخی از جرائد در مورد وضعیت نابسامان کودکان خیابانی .....

14-2- نتیجه‌گیری برای انتخاب موضوع فوق .................................................

15-2- پیوست مقالات جرائد در مورد وضعیت نابسامان کودکان خیابانی .......

منابع و ماخذ فصل دوم ....................................................................................

فصل سوم:

مباحث عمومی مرتبط با پروژه:.........................................................................

1-3- مصاحبه با آقای دکتر اقلیما (عضو هیئت علمی دانشکده بهزیستی و توانبخشی کشور)

2-3- مصاحبه با خانم کاووسی (کارشناس قسمت آسیبهای اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران)

3-3- مصاحبه با خانم قلی‌زاده و آقای نریمانی (افراد فعال در رابطه با کمک به این کودکان

4-3- مفاد پیمان‌نامه جهانی حقوق کودک .......................................................

5-3- راهکارهائی برای جلوگیری از بوجود آمدن یا کاهش کودکان
خیابانی ..................................................................................................................

6-3- روانشناسی دوران نوجوانی ....................................................................

1-6-3- حالات روانی و عاطفی در نوجوانان ..................................................

2-6-3- شناخت خصوصیات فیزیکی کودکان و نوجوانان ...............................

7-3- کودک، معماری و فضا ...........................................................................

1-7-3- دریافت حسی و هوشی فضای معماری .............................................

8-3- معماری برای کودکان .............................................................................

9-3- طراحی فضا با توجه به مشکلات رفتاری و روانی کودکان و
نوجوانان ...............................................................................................................

منابع و ماخذ فصل سوم ...................................................................................

فصل چهارم:

بررسی مراکز کودکان خیابانی متناظر با طرح مجموعه مورد نظر خارجی و نقد و بررسی بازدیدهای انجام شده از مراکز داخلی: .....................................................................................................

1-4- مراکز خارجی: .......................................................................................

1-1-4- مراکز کودکان خیابانی ترکیه ..............................................................

2-1-4- مراکز کودکان خیابانی کنیا .................................................................

3-1-4- مراکز کودکان خیابانی برزیل (شهر مارینگا) .......................................

4-1-4- پروژه ملی کودکان خیابانی فیلیپین (از سال 1986 تا کنون) ...............

5-1-4- مراکز کودکان خیابانی هندوستان .......................................................

6-1-4- مراکز کودکان خیابانی آفریقای جنوبی ...............................................

7-1-4- مراکز کودکان خیابانی کانادا ...............................................................

2-4- مراکز داخلی: ..........................................................................................

1-2-4- مجتمع خدمات رفاهی- بهزیستی سبزوار ..........................................

1-1-2-4- موقعیت .........................................................................................

2-1-2-4- اجزاء طرح ....................................................................................

3-1-2-4- معرفی کم و کیف معماری طرح ...................................................

2-2-4- بازدید و تحلیل مرکز کودکان خیابانی قرنطینه یاسر ...........................

3-2-4- بازدید از مراکز بعثت و شبانه‌روزی عاصف .......................................

4-2-4- بازدید از مراکز کودکان خیابانی اسماعیل محمدی .............................

منابع و ماخذ فصل چهارم ................................................................................

فصل پنجم:

معرفی سایت پروژه:..........................................................................................

1-5- موقعیت شهری منطقه 15 تهران .............................................................

1-1-5- تراکم جمعیت و کمبود امکانات رفاهی...............................................

2-1-5- بررسی وضعیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خانواده‌های ساکن منطقه 15 تهران

2-5- کاربری پیشنهادی در طرح تفضیلی ........................................................

3-5- زمین پروژه و قابلیتهای آن .....................................................................

1-3-5- جنسیت خاک سایت ..........................................................................

2-3-5- آب در منطقه طرح ............................................................................

3-3-5- کوههای متصرف در منطقه طرح .......................................................

4-3-5- موقعیت گسل زلزله نسبت به منطقه طرح .........................................

5-3-5- بررسی معیارهای مربوط به محیط طبیعی و جغرافیا ..........................

6-3-5- دسترسیهای سایت .............................................................................

10-5- چکیده .................................................................................................

منابع و ماخذ فصل پنجم ..................................................................................

فصل ششم:

بررسی ابعاد، استانداردها و چگونگی تعیین برنامه‌ریزی فیزیکی: .....................

1-6- تعیین برنامه‌ریزی کالبدی سایت .............................................................

1-1-6- ساختمان اداری ..................................................................................

2-1-6- ساختمان خوابگاه ...............................................................................

1-2-1-6- قسمت خوابگاه‌ها ..........................................................................

2-2-1-6- آشپزخانه .......................................................................................

3-2-1-6- محل ذخیره مواد و سردخانه .........................................................

4-2-1-6- محل تهیه غذا ................................................................................

5-2-1-6- محل طبخ ......................................................................................

6-2-1-6- محل غذاخوری .............................................................................

1-6-2-1-6- سرو غذا ...................................................................................

2-6-2-1-6- سرویسها ...................................................................................

7-2-1-6- رختکن و سرویسها .......................................................................

8-2-1-6- محل پارک ماشین و بار انداز .........................................................

9-2-1-6- رختشویخانه ..................................................................................

1-9-2-1-6- منطقه یا آماده‌سازی ...................................................................

2-9-2-1-6- قسمت شستشو .........................................................................

3-9-2-1-6- قسمت خشک کن ....................................................................

4-9-2-1-6- محل اتوکشی ............................................................................

3-1-6- ساختمان اجتماعات ...........................................................................

1-3-1-6- سالن اجتماعات چند منظوره (آمفی تئاتر سر پوشیده) ..................

2-3-1-6- نمازخانه ........................................................................................

3-3-1-6- کتابخانه .........................................................................................

1-3-3-1-6- جا برای گذاشتن وسائل ............................................................

2-3-3-1-6- مخزن کتاب ..............................................................................

3-3-3-1-6- سالن مطالعه ..............................................................................

4-1-6- ساختمان آموزشی ..............................................................................

1-4-1-6- گالری ............................................................................................

2-4-1-6- کلاسهای آموزشی .........................................................................

3-4-1-6- آتلیه‌ها (کلاسهای هنری) ...............................................................

4-4-1-6- سمعی و بصری .............................................................................

5-1-6- کارگاههای تخصصی .........................................................................

1-5-1-6- نکاتی در زمینه طراحی و برنامه‌ریزی کارگاهها .............................

1-1-5-1-6- محوطه انبار و نگهداری ............................................................

2-1-5-1-6- محوطه تدریس .........................................................................

3-1-5-1-6- ماشین‌آلات ...............................................................................

6-1-6- غرفه‌های فروش و تریا ......................................................................

7-1-6- فضاهای سبز و ورزشی ......................................................................

8-1-6- نگهبانی .............................................................................................

2-6- سازه .......................................................................................................

3-6- تاسیسات ................................................................................................

1-3-6- گرمایش .............................................................................................

2-3-6- حرارت مرکزی ..................................................................................

3-3-6- تهویه ................................................................................................

4-3-6- خنک‌سازی مکانیکی .........................................................................

5-3-6- تهویه مطبوع ......................................................................................

4-6- نتیجه‌گیری جهت ریختن برنامه فیزیکی طرح .......................................

منابع و ماخذ فصل ششم ..................................................................................

فصل هفتم:

توضیح روند طراحی و شکل‌گیری احجام در سایت .........................................

فصل هشتم:

نقشه‌های طراحی شده در مورد سایت سازمان بهزیستی کشور برای استفاده کودکان خیابانی (برای دوستی) ..............................................................................................................................

 

دانلود تحقیق در مورد سرای دوستی (مرکز کودکان خیابانی)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ مرداد ۹۹ ، ۱۰:۱۰
مجید موسوی